16 Haziran 2008 Pazartesi

Aşırı Dozda Reality Show İçin

Bir devlet hastanesinin acil servisinde birkaç saat vakit geçirin. Yalnıııız dikkat edin beyaz camın arkasından bakmak gibi değil, mideniz ve yüreğiniz dayanamayabilir. Şahsen benim aram bu tür programlarla hiç yoktur ve sanıyorum dün gece gördüklerim bana 10 sene falan fazla fazla yetecek.

Ama benim asıl bahsetmek istediğim şey başka. Dün gece acil servisin tenhalığı dikkatimi çekti. Bir boş anında güvenlik görevlisinin yanına yanaştım, aramızda şöyle bir diyalog geçti:
- Hayırdır? tenha bugün
- Abi maç var ya...
Cevabı bana biraz şaka gibi gelince
- Tabi hastalıklar da maç izliyor ya şu anda. Dedim

Meğer ciddiymiş.

İnsanlar normal zamanlarda randevu almaya ve beklemeye üşendikleri için acil olmayan rahatsızlıkları için de acil servise geliyorlarmış. Böylece acil servisler normalde olması gerekenden %70 daha dolu oluyor, sadece maç olduğu veya yağmur yağdığı günlerde acil servisin gerçek kapasitesi ortaya çıkıyormuş.

Bunun açıklamasını yapmaya gerek var mı? Bu insanlar gerçekten durumları acil olmadığı halde acil servise gelerek, oraya gerçekten acil durumlarla gelenlerin hayati dakikalarını, belki de hayatlarını gaspetmiş oluyorlar. İşte bu insanları çok ciddi suçlamalarla yargılamak lazım.

Bazen düşünüyorum da; galiba hakikaten hakettiğimiz şekilde yönetiliyoruz.

Bu arada Haydarpaşa Numune Hastanesi yönetimini tebrik etmek etmek istiyorum. Öyle güzel bir düzen kurmuşlar ki, acil servise geldiğiniz andan itibaren her aşamada karşınıza çıkan bütün personel hem işini çok memnun edici şekilde yapıyor, hem de hastaya en iyi şekilde rehberlik ederek işlemlerinizi kolayca halletmenizi sağlıyor. Ama tahmin ediyorum bu kolaylık maç günü yüzüsuyu hörmetineydi, demek ki adamlar olması gereken duruma göre düzenlerini kurmuşlar. Fazlasını haklı olarak kaldırmıyor.

Allah kimseyi düşürmesin!

4 yorum:

  1. Sonra doktor hastanin karninda nester unutmus!!!ba ba ba... unutur tabi adami kursagina kadar yalan dolanla, dalavereyle doldurursaniz o da sizi kursaginiza kadar nester, makas, gaz bezi vs. ile doldurur. Su ulke sadece durust insanlarin yasadigi guzel gunleride gorur insallah...(veyahut gordu de biz yakalayamadik)

    YanıtlaSil
  2. oynamasinlar insanlarin sagligiyla... birazcik durustluge ihtiyaci var bu ulkenin... hepimize sesleniyorum...

    YanıtlaSil
  3. Her ne kadar uzucu olsa da ulkemizin gercek yuzunu gosterdiginiz icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  4. acil servis hatıralarımı yazsam roman olur be mete kardeşim özellikle şu kapı görevlileriy yokmu ??''!!!

    YanıtlaSil